Устойчивост и рециклиране в модата

Съвременният моден потребител е по-склонен към устойчива мода и склонността се е увеличила в последно време. Това принуждава модните брандове, включително дизайнери, разработчици на продукти, купувачи и търговци, да изберат екологични и устойчиви модни алтернативи. Въпреки че неустойчивата мода все още ще продължи да доминира в цялостните модни предложения през 2022-ра година, то марките ще бъдат по-предпазливи като ще трябва да поемат отговорността за спасяването на планетата рано или късно.

Повторната употреба и рециклирането на облекла като дамски дрехи например и аксесоари ще бъдат по-често срещани в бъдеще, защото понастоящем дори 10% от текстилния пазар не се състои от рециклирани материали и ще са необходими инвестиции в цялата индустрия за разширяване на технологиите и процесите за рециклиране със затворен цикъл. Така че може да се очаква значително развитие в тази област, а всъщност много фирми за производство на детски, мъжки и дамски дрехи вече са увеличили инвестициите си в затворени решения за рециклиране, за да намалят вредното им въздействие върху околната среда.

Какво е бавна мода

Учейки се от развитието на нещата през последните години, дизайнерите се отдалечават от създаването на множество сезонни линии през годината към проектирането на непреходни парчета, които могат да се ползват от потребителите в продължение на години. Това означава намален натиск върху модното производство на детски, мъжки и дамски дрехи, обработка и транспорт, което пък от своя страна значително намява вредните влияния върху природата

Тъй като бързите производствени цикли създават прекомерни огромни текстилни отпадъци от детски, мъжки и дамски блузи и ризи, много от облеклата дори завършват на депото и вредят както на работниците във фабриката, така и на околната среда. Това е причината все повече модни потребители и марки да се обръщат към концепцията за „бавна мода“, характеризираща се със съкратен и икономичен производствен процес. В резултат на това все повече марки избират устойчиво производство и повече потребители избират отговорни към планетата марки за закупуването на детски, мъжки и дамски дрехи, било то онлайн или във физически магазин.

Промяна в онлайн търговията на дрехи

Купуването на дрехи втора употреба чрез консигнационни магазини е друга устойчива практика, която става все по-популярна. Например, един сайт за дрехи продава втора употреба дизайнерски мъжки и дамски дрехи от елегантни дамски рокли и поли, през дамски клинове и блузи до мъжки костюми, на много достъпни цени и също така приема дарения безплатно.

По същия начин много нововъзникващи марки предприемат стъпки, за да се съобразят с тази промяна в поведението на потребителите. Много марки призовават клиентите си да купуват „по-малко, по-добри неща“, докато някои дори създават облекла от мъртви тъкани. Всички тези развития показват как устойчивостта тласка бизнес решенията, както и преоформя онлайн пазара.

 

Публикувано в Маркетинг.

Коментарите са забранени.