Продължаващият спад на печатната реклама.

Спадът в приходите от печатна реклама продължава, като все повече рекламодатели и потребители се насочват към дигиталните и мобилните пазари. Графиката на „Вестникарската асоциация на Америка” показва, че приходите на вестниците от  реклама в САЩ се е понижила с две трети от $ 60 млрд. в края на 1990-те години до $ 20 милиарда през 2011. Графиката е изработена от професора по икономика в Мичиганския университет Марк Пери.

„Проблемите за вестниците не идват от това, че не правят много пари – те все още правят много пари, рекламата е огромен бизнес. Проблемът е, че бизнес моделът на вестниците изисква да се правят много повече пари. Американската вестникарска индустрия е устроена да получава между 50$ и 60$ млрд. от реклама годишно и поддържа работни позиции като за 50$ млрд. приходи. Съкращенията, изкупуванията и банкрутите, за които чувате са резултат от свиването на тези приходи. През последното десетилетие Интернет отне голяма част от тези приходи” , пише Дерек Томпсън от “The Atlantic”.

“Не винете само блогърите. От деситилетия вестниците разчитат на кръстосано субсидиране, за да се издържат. Няма как да правиш много пари като рекламираш до новина за бомбандировки в Афганистан, стрелба в училище или пък намаляване на дефицита. Хората възприемат рекламите, ако те са в притурката за коли, в страниците за мода и стил или пък в развлекателната секция. Доларите от реклама обаче преминаха в сайтовете, които дават на хората коли, мода и развлечения директно, защото и потребителите преминаха към тях. И така започна спадът за печатната реклама.”

Източник: Brand Architect

Публикувано в Печатна реклама с етикети , , . Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>