Едно от най-важните предимства, които можете да развиете за своя бизнес е силната марка. Марките са повече от готино лого и запомнящ се слоган. Те са смесица от това кои сте вие, по какво се отличавате от конкуренцията, и защо купувача трябва да прави бизнес с вас.
Това са десет въпроса, които да си зададете, за да направите марката си дори по-добра от сега:
- Колко сте фокусирани? Трябва да сте специализирани в нещо, да се отличавате. „The Home Depot” не връщат данъци, “Chilli’s” не предлагат витамини. Специализацията е това, което ви отличава от конкуренитите.
- Следите ли какво казват хората за вас? Важно е да правите мониторинг на това, какво се говори за вашата марка онлайн. Това,което се показва в интернет, може да окаже влияние на репутацията ви.
- Привличате ли идеалните клиенти, чрез марковото ви послание? Ако отговорът е не, трябва да преосмислите марковата си стратегия или целевия ви пазар.
- Можете ли да изложите ценностите и предимствата на вашата марка за по-малко от 30 секунди или с по-малко от 140 знака? Ако не можете, най-вероятно сегашното марково послание е твърде сложно.
- Изглежда ли вашият бранд автентичен? Марковият ви имидж трябва да отразява основните ценности на компанията и на нейните продукти. Клиентите ще разберат ако се преструвате на нещо, което не сте.
- Поддържате ли марковото си послание във всичко, което правите? Запомнящата се марка винаги изпраща последователно послание. Уверете се, че сте постоянни във всички ваши платформи.
- Отразява ли вашата марка най-добрите качества на компанията ви? Всяка компания има свойте силни страни. Уверете се, че вашите са включени в брандовия имидж.
- Следите ли конкуренцията? Важно е да правите мониторинг на конкурентите, за да формирате по-добре своята собствена маркова стратегия в опозиция на тяхната.
- Могат ли клиентите да вярват на вашия бранд? Хората правят бизнес с марки, които познават, харесват, и на които вярват.
- Обръщате ли се ясно към своята пазарна ниша? Силната марка ясно комуникира стойностите си към целевия пазар. Уверете се, че офлайн и онлайн комуникациите ви са на нужното ниво.
Източник: 60secondmarketer
Много важни точки са отбелязани, особено номер 8 дали следим конкуренцията? Ако се придържаме към тях шанса ни за успех се увеличава!
много полезна и интересна информация за мен, мерси за споделянето – поздрави!