Nike е брандът най-често асоцииран с предстоящите Олимпийски игри в Лондон, без дори да е техен спонсор. Той превъзхожда с доста основният си конкурент и официален спонсор Adidas, показва проучване на дигиталната агенция Jam.
Проучването в мрежата между 1-ви декември и 7-ми февруари разкрива, че Nike е доминиращата марка в разговорите за Олимпийските игри с 7,7%. За съпоставка Adidas, подписал спонсорски договор за £100 млн. , получава само 0,49% в проучването.
През януари Nike пусна рекламната си кампания Make it Count, която включва някои от най-популярните британски атлети, рекламни лица за компанията, представени в черно-бели снимки, като например колоездача Mark Cavendish,
Наблюдателите вярват, че кампанията е възприемана от потребителите като свързана с Олимпиадата, въпреки че Nike не са спонсор. Самата кампания не нарушава олипийските правила и не заблуждава, че марката е спонсор на Игрите.
HSBC е брандът заемащ второ място в класацията за марка асоциирана с Олимпиадата, но е далеч зад Nike с 0,68%. Coca-Cola и British Airways са съответно трети и четвърти, пред Adidas на пето място.
Coca-Cola е марката стояща на първо място в класацията на Олимпийските спонсори в социалните мрежи, базираща се на броят Facebook фенове, последователи в Tweeter и гледания на клипове в YouTube. Гигантът в безалкохолните напитки има 38,9 млн. фенове в Facebook, половин милион последователи в Tweeter и 55 млн. гледания на клипове в YouTube.
Samsung Mobile са на второ място в тази класация, следвани от BMW, Adidas и McDonald’s
Източник: Matthew Chapman, Marketingmagazine