Мобилната раклама ще достигне два нови ключови етапа през 2016 г. като надхвърли 100 млрд. долара и формирайки над 50% от всички разходи за дигитална реклама за първи път, сочат изчисления на еMarketer.
За следващата година общо 101,37 млрд. долара ще бъдат инвестирани в реклама, която се излъчва на мобилни телефони и таблети в света. Това е ръст от близо 430% спрямо предходната 2013 г.
За периода от 2016 до 2019 г. прогнозата е разходите за мобилна реклама да нараснат близо два пъти, достигайки 195,55 млрд. долара, при което се формират 70.1% от разходите за дигитална реклама, както и над една четвърт от общите рекламни разходи в света.
От eMarketer изчисляват, че следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони, над една четвърт от които ще живеят в Китай. В страната, както и в други развиващи се пазари, много потребители получават достъп до интернет за първи път чрез мобилно устройство и това е единственият им канал за онлайн достъп, затова водещи рекламодатели насочват бюджетите си съобразно тенденциите.
Въпреки бавния растеж броят на потребителите на таблети се очаква да надмине собствениците на смартфони с 1 млрд. през 2015 г. Увеличаването на мобилните устройства по целия свят е двигателят зад пренасочването на рекламата от настолните кампютри към тези протебители, които винаги да онлайн.
Очаква се в Китай разходите за реклама да достигнат 22,14 млрд. долара – близо три пъти повече спрямо 2014 г. Прогнозата и за двете страни е, че мобилната реклама ще фомира по-голямата част от дииталния пазар през следващата година.
В топ 5 на най-големите пазари влизат още Великобритание, Япония и Германия, където също се очаква висок ръст на разходите за мобилна реклама през 2016 г., но и в трите страни по голямата част от дигиталната реклама ще се реализира чрез мобилни устройства за първи път през 2017 г.