В тази статия ще научите:
- Ползите от създаването на онлайн общност
- Четири стъпки за създаването и управлението на общността
През целия ви живот са ви казвали, че да говориш за другите е лошо нещо. Все пак в правилния контекст клюкаренето за другите може да бъде много полезно за тях. Ако успеете да накарате хората да говорят за вашата компания и нейния уебсайт половината от вашият маркетинг е готов. Най-добрият начин за постигане на това е като се създаде общност на базата на съдържанието на сайта ви. Създаването на общност около вашата сфера на дейност е времеемко и тряба да бъде доста интензивно. Какво печелите вие от подобна инвестиция ?
- Ангажиране. Общността кара потребителите да се задържат във вашия сайт по-дълго. Когато те имат интерес към дискусиите в сайта, те ще се връщат отново и отново за да следят развитието на тези дискусии.
- Увеличение на трафика. Общностите имат вирусен аспект, който прави доста лесно за потребителите поканването на приятели да се присъединят към дискусията. Трафикът ви ще расте, ако успеете да запазите редовните си посетители заинтересовани.
- Съдържание генерирано от потребителите. Колкото повече съдържание има вашият сайт, толкова по-добре. Търсачките ще прихващат вашия сайт по бързо, а потребителите ще имат повече възможности да го разпространяват. Потребителите ще генерират съдържание посредством коментари, а по-амбициозните от тях може дори да се изявяват като гост блогъри. Това ще редуцира работата, която вие ще трябва да вършите за създаване на нови материали.
- Лоялност. Общността придава дълбочина на отношенията ви с потребителите. Те ще се чувстват лоялни към вас и ще се превърнат в едни от най-големите ви адвокати по пътя към успеха.
Управление на вашата общност
Като създател на вашата общност, вие имате някои отговорности. Трябва да я направите лесна за използване. Поддържайте сайта си „чист” и лесен за навигация. Потребителите трябва да могат да намират общността толкова лесно, колкото и ако са я отбелязали като отметка в браузъра си. (Надяваме се, че повечето от тях ще я отбележат) Направете така, че потребителите да могат да канят техни приятели. Не слагайте препятствия по пътя на потребителите при използването на сайта ви (Например потребителско име и парола, за да напишат коментар).
Вашата най-трудна задача може би ще е да задържите вниманието на читателите върху дадена тема. Ако вашата общност е фокусирана върху кариерни съвети например, ограничете темите за Тайгър Уудс (макар, че той направи доста интересни неща с кариерата си в последните години).
Освен това подобрете съществуващите ви общности. Проверете конкурентите си , тези, които имат общности на подобна тематика, за да разерете кое се приема за типично за вашата индустрия, и за да можете да отбележите някои възможности, които конкурентите ви са пропуснали. Трябва да предложите нещно, което го няма на пазара.
Кой е част от общността ви е толкова важно, колкото и какво изразява тя. Например ако създавате общност за писатели, присъединяването на Стивън Кинг би било блестящ успех за вас. Ако той спомене, че се присъединява към вашата общност, във Facebook или Tweeter, милиони фенове и последователи ще видят това съобщение. Големи „риби” като Кинг едва ли биха били навити да се присъединят към вас при стартирането ви, но може да се насочите към по-малко известни личности, които обаче имат много последователи. Не се срамувайте да каните в общността хора, на които се възхищавате.
Четири стъпки към успеха
- Изберете подходяща дата за стартиране. Не започвайте по време на празници или в много натоварен сезон за вашия бизнес.
- Разпространете новината от рано. Хората ще се развълнуват, ако видят, че и вие сте развълнувани. Изграждането на очакване е част от процеса към успех. Алармирайте потребителите си предварително и им предайте своят ентусиазъм за проекта. Ще възбудите тяхното любопитство и те ще проверят начинанието ви.
- Създайте съдържание предварително. Разработете старегия за съдърванието, което искате да предоставите. Наберете значително количество материали преди пускането на общността.
- Обвържете потребителите. Не започвайте дадена тема и след това да я оставите без „надзор”. Ако направите така ще оставите празнота в разговора и потребителите ще се отдръпнат. Отговаряйте на коментарите, които участниците оставят, и това ще провокира и други да пишат. Да накарата потребителите да отговарят на други потребители ще създаде чувство за истинска общност.
Ако сте готови да инвестирате усилия в създаването на онлайн общност, общността сама ще ви намери. Не след дълго вие ще сте този, за когото хората говорят и това е доста добра позиция, освен ако не сте Тайгър Уудс.
Източник: Nicolas Gremion, MarketingProfs