Маркетолозите във Великобритания са се насочили към социалните медии, но трябва да са внимателни при прицелването на рекламата към възприемчиви потребители.
Тъй като социалните мрежи са се превърнали в част от ежедневието на британските потребители, маркетолозите трябва да помислят внимателно за това, как рекламите им ще бъдат видяни от тези потребители.
Проучване, проведено през февруари 2012г. от YouGov (онлайн компания за обществено мнение и клиентско поведение), установи, че 18% от участвалите потребители нямат нищо против да им се поднасят реклами, въз основа на данните от профилите им в социалната мрежа и дейностите, които извършват там.
Все пак процентът от хората, които нямат нищо против рекламите в социалните медии е много по-малък от тези, които са против тези реклами – 47%. Тридесет на сто нямат мнение по въпроса.
„Оказва се, че социалните медии са ключов елемент за маркетолозите, но все още не постигат такава ефективност, за да бъдат считани за истински масови медии, служещи като основен инструмент на маркетинга.”, казва Dan Brilot, директор в YouGov.
Маркетолозите изглежда пренебрегват ефективността и се фокусират върху големият клиентски потенциал: eMarketer предвижда 25.9 млн. потребители на социалните медии във Великобритания до края на годината или 41% от цялото население. Според проучване от яни 2011г. сред американските и британските маркетолози само 9% от тях казват, че не използват социалните медии за промотиране на бизнеса си.
Dan Brilot споделя няколко съвета, които маркетолозите трябва да имат предвид: „С възможността за споделяне, туийтване и взаимодействие по всеки възможен начин в почти всеки сайт в Интернет, услугите на социалните медии губят блясъка си. Трябва да имат допълнителна причина за съществуването си, освен просто да са „социални”, за да имат истинско въздействие на днешния претъпкан пазар”.
Източник: eMarketer