Размерът на разходите за интернет реклама през тази година във Великобритания ще надминат 100 паунда на човек според скорошно проучване на GroupM.
WPP (World Propaganda Power) предвижда, че ще се харчат по £104 на потребител за интернет реклама тази година. За сравнение през 2011г. цифрата е била £98, а преди 5 години – £70.
Общо £4.85 млрд. се очаква да бъдат похарчени за 46,8 млн. потребители през 2012г.
Средният разход за един потребител във Великобритания ($161 – погледнато в долари) е четвъртият най-висок в света. Преди тях във възходящ ред са САЩ ($174), Австралия ($181) и Норвегия ($213), която поддържа сериозна дистанция пред другите.
Данните са побликувани в доклад на GroupM за интернет разходите по света.
В него се предвижда платеното търсене отново да доминира във Великобритания в категорията интернет реклама, като се увеличава с 8,1% от 2011г. и ще достигне £2.79 млрд. , докато дисплей рекламата ще достигне до £1,2 млрд.
Във въведението на доклада, Rob Norman, изпълнителен директор на GroupM, добавя Amazon към „тримата големи” – Google, Apple и Facebook.
Той казва: “В предишните доклади, които сме правили не гледахме на Amazon като на медийна компания. Все по-ясно е, че това е било грешка”.
Източник: mediaweek