Маркетинговата комуникация не е брандова стратегия.

Открих,че често срещана грешка при рекламните агенции е приравняването на брандовата стратегия с брандовите послания и маркетинговата комуникация.  Марковите послания са важна част от марковата стратегия, но има още много други части. Помислете за всички видове решения, които трябва да вземе брандовия мениджър на компания за бързооборотни стоки – за продукта, продуктовия обхват,опаковането, пакетирането, ценообразуването, снабдяването, дистрибуцията, търговските споразумения и много други.

Запомнете, че марките са това, което потребителите си мислят за тях.  Казано по друг начин, компаниите може да се опитат да позиционират марката, но в крайна сметка позиционирането на марката се случва в умовете на потребителите. Позицията, която брандът ще заеме зависи от всичкия опит, който потребителите имат с него – впечатленията както от марковите послания, така и от самият продукт, средата, в която се продава, как организацията защитава своите продукти и други.

Когато позиционират марката, собствениците й трябва да мислят по-широко от „Какво трябва да кажем за нашата марка?”. Трябва да си зададат въпроса „Кои са всичките неща, които трябва да направим, за да предпочитат потребителите нашата марка и да се лоялни към нея?”. Това изисква опит и мислене по-мащабно от креативни послания и изображения. Изисква системно разбиране на това, кое допринася за възприемането на марката и адекватни познания по маркетинг и бизнес стратегии.

Източник: TheBlakeProject, Branding Blog

Публикувано в Маркетинг с етикети , , . Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>