Със сигурност сте чували израза „Единствената константа е промяната”. Когато става въпрос за маркетинг, единствената константа е сложността, според Bruce Biegel, управляващ директор на Winterberry Group.
По време на презентацията си в Direct Marketing Club в Ню Йорк, Biegel внася яснота в тази сложност и разяснява тенденциите в маркетинга за 2012год.
Промяна в разходите: Маркетинговите разходи продължават промяната си от традиционните към нововъзникващите канали. Някои маркетьори продължават да харчат в социалните мрежи, защото „така трябва”, но това не е начина, ако искаш да достигнеш до всички. Телевизията все още е отговорът за достигане до по-голям пазар.
Еволюция на каналите: Нововъзникващите канали (социални мрежи и мобилни устройства) вече са еволюиращи канали. Те все още не са узрели. Търсенето е по-узряло, но то преминава в таргетиране на аудиторията. Имейлът съще еволюира по отношение на задържането на клиентите.
Продължаване на промяната при мобилните устройства: Търсенето през мобилни устройства се е увеличило 3 пъти, така че 30% от всички търсения сега са през тях, съобщава Асоциацията за мобилен маркетинг. Освен това има 30% ръст на купувачите през мобилни устройства в края на 2011год., сравнено с началото на годината. „Мобилните усторойства не са канал, те са начин на живот”, казва Biegel. “Устойствата и местоположението карат маркетолозите да променят начина си на мислене”. Следователно маркетолозите трябва да променят самото преживяване на клиентите с мобилни апарати, мобилен интернет и таблети, като това включва и преработване на съдържанието.
Върховното господство на съдържанието: Съдържанието се влияе главно от мобилните телефони, таблетите и видео технологиите. Има промяна в това съдържанието да се разпространява през повече канали. Има също така и растящо желание да се използва съдържание, което да се намира лесно при търсене, да бъде уместно, да комуникира с потребителите. Експлозията на все повече съдържание увеличава важността на позицията на отговорника за това съдържание.
Укротяване на многото данни: Маркетинговата и клиентската активност създават огромно количество дании. Много от тях не се съхраняват, защотото маркетолозите не са сигурни, кои от тях трябва да запазват. Събирането и управлението на данни все още е основен проблем, който трябва да бъде разрешен, така че маркетолозите да могат да преминат от правенето на нещата „на парче” към реалновремеви кампании, комуникации, да използват множество канали и да правят последователно таргетиране.
Ададас: Управлението на маркетинговите данни се очертава като приоритет на ръководството на компаниите. Това включва правата за управление данни, защитата на личните данни, сигурността на данните. Ролята на управлението на данните в маркетинга е става толкова важно, че всеки идва да черпи насоки от там.
Източник: Ginger Conlon, 1to1Media