Четири ключа към радио рекламата.

За една седмица радиото в САЩ достига до 228 милиона души. Това са 94% от всички над 12 години.  Така че без значение какви перспективи искате да достигнете, радио рекламата ще ви бъде от полза. Освен това радиото е мобилно. Осемдесет процента от възрастните слушат радио в колата си, докато 25% го правят по време на работа.

Има много нови неща в радио индустрията. Много станции излъчват програмите си в Интернет и така достигат до още повече хора в локален и национален мащаб. Нещо повече, ако онлайн слушателите ви харесват това, което чуват, те са само на един клик разстояние от вашият сайт.

Радиото е идеалното средство за реклама на малкия бизнес, но за провеждането на ефективна кампания се изисква ноу-хау. Просто следвайте тези четири съвета за насочване на вашите радио послания:

Определете точната си аудитория

Всяка покупка на радио време  трябва да започне с това ясно да определите аудиторията, която се стремите да достигнете. Напишете с едно изречение профила на аудиторията, базирайки се на демографските показатели. Това трябва да включва техния пол, възраст, къде живеят и други фактори като например дохода на домакинството. Споделете тази информация с търговските представители на станциите, които сте набелязали. Те ще ви кажат какъв процент от техните слушатели отговарят на демографските показатели, по кое време на денонощието и по времето на коя програма ще достигнете до най-голям брой подходяща аудитория.

Трябва също така и да внимавате за някои качествени характеристики на аудиторията преди да закупите радио реклама. Собственик на ресторант например, ще търси радиостанция, чиито слушатели вечерят често извън дома си. Търговските представители на радиата имат достъп както до количествена, така и до качествена информация и трябва да са в състояние да ви направят предложения в зависимост от вашите предпочитания, трябва да могат да ви покажат графици с рейтингът на станцията. Също така и да ви предоставят карти с покритието на радиостанцията, които да ви покажат къде точно се слуша даденото радио.

Трябва да знаете какво купувате

Трите най-важни елемента при оценяването на предложенията са обхват, честота и цена за точка. Обхвата е броят на потенциалните клиенти, които ще чуят вашето рекламно послание. Честотата не е пътите, в които вашето послание ще се завърти в ефира на радиото, а пътите, в които то наистина ще достигне до вашите потенциални клиенти. Цена за точка (cost-per-point) е основата за оценка на ефективността на разходите. Това е цената, която ще заплатите за достигане до 1% от вашата таргетирана аудитория и е най-добрият начин да се сравнят конкурентни радиостанции. Купете достатъчно честота, за да сте сигурни, че вашето съобщение е чуто поне няколко пъти.

Търсете ексклузивно спонсорство

Има два начина да се „качите на борда” на радио рекламите. Повечето станции предлагат да спонсорирате новините, спорта, прогнозата за времето или други регулярни програми. Като спонсор вие ще получавате допълнително споменаване, като обявяване на вашата подкрепа преди започването на дадената програма. Обикновено спонсорството ви гарантира, че вие ще сте първи при стартиране на рекламния блок, така че да достигнете до повече слушатели, преди да сменят станцията.

Радиостанциите също така се включват в обществото и със специални събития. Търсете възможности за спонсорство, които включват както споменаване в ефира на радиото, така и видимост по време на тези събития, които радиото организира. И не забравяйте да търсите събития, които ще са добре посетени от вашата целева аудитория и поставете вашата компания в светлината на прожекторите.

Забавлявайте аудиторията

След като сте оценили предложенията на търговските представители и сте договорили и финализирали закупването на ефирно време, ще имате нужда от ефектни спотове. Тъй като радио рекламата рядко е от типа „направи си сам”, най-добре използвайте местна рекламна агенция. Трябва обаче да сте наясно с няколко фундамента при правенето на радио спот, за да можете да следите работата им.

Добрите радио реклами привличат и задържат вниманието на слушателя, обикновено чрез хумор. Те могат също така да използват звуци, завладяваща музика или необичайни гласове за да грабнат вниманието. Вашият спот трябва да разказва история или ситуация, към която вашата целева аудитория да може да се отнесе. За да слуша вашата аудитория рекламите месец след месец, трябва да ги направите част от продължителната рекламна тема на вашата кампания. Те ще чакат да чуят продължението на вашата реклама, което ще помогне вашето послание да бъде по-успешно, отколкото ако пускате отделни, несвързани спотове. За максимални резултати направете вашите контакти (URL или телефонен номер) лесни за запомняне и по възможност обвързани с вашето рекламно послание или името на компанията ви.

Източник: Entreprenour

Публикувано в Радио реклама с етикети , , , . Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>